جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۲۲:۱۶مترجم: نرگس مولایی تاری

تصمیم جدید مقامات سعودی برای افزایش تولید نفت

باشگاه خبری فراساحل: افزایش 2.5 درصدی نفت خام امریکا، صعودی‌ها را بر ان داشت تا بحث افزایش تولید در سال 2019 پیش بکشند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، روز جمعه پس از آن که وزیر نیروی عربستان اظهار داشت که اوپک باید در مورد کاهش عرضه با کشورهای غیر عضو من جمله روسیه تا سال 2019 هماهنگ باقی بماند قیمت نفت سیری صعودی پیدا کرد. روند صعودی نفت در بازار جهانی بورس کاهش یافت که پاسخی به نگرانی‌ها در مورد توقف تجارت ما بین ایالات متحده و چین بود. طلا که به عنوان پناهگاهی امن شناخته شده در دو هفته جاری افزایش چشمگیری داشت. در معاملات اتی نفت برنت قیمت هر بشکه از 10.4 دلار به 10.55 افزایش یافت. اوراق بهادار یو اس وست تگزاس اینترمیدیت هر بشکه به قیمت 65.88 دلار با افزایشی 2.5 درصدی روبه رو شد. برنت و وی تی ای هردو در هفته جاری افزایشی 5 درصدی داشتند.

بیکر هیوز گزارش‌‌ می‌دهد که تعداد دکل‌های نفتی در طول هفته در مجموع از 4 تا 804 با افزایش همراه بوده که همین تعداد سال گذشته 152 عدد بوده است. از ژانویه 2017، سازمان کشورهای صادر کننده ی نفت و همچنین گروهی از کشور‌های غیر اوپک به رهبری روسیه، تولید خود را به 1.8 میلیون بشکه در روز برای مقابله با افزایش تولید ناخالصی داخلی محدود کرد. خالد الفلح، وزیر نیروی عربستان سعودی، بیان کرد که اعضای اوپک باید در محدود کردن روسیه و سایر کشورهای تولید کننده نفت غیر اوپک با یکدیگرهمکاری کنند تا در سال 2019 ذخایر جهانی نفت کاهش یابد. مقامات اوپک همچنین گفته اند که تولید کنندگان‌‌ می‌توانند به عنوان منبعی معتبر به چشم انداز 5 ساله ی کشورهای توسعه یافته در بازار نفت نگاه کنند. پی وی ام طی یادداشتی بیان کرد: همانطور که در بازی حدس و گمان عربستان سعودی که هدف ان متعادل سازی بود اغاز شد، برنت به خوبی برای هر بشکه 70 دلار موقعیت بندی کرده بود.

 گرچه تحلیلگران‌‌ می‌گویند مقاومت میان ایالات متحده و چین‌‌ می‌تواند به بازار نفت ضربه بزند اما گفته‌ها حاکی از ان است که در حال حاضر اغلب تقاضا‌ها سالم و درست هستند. اندرو ویلسون، سرپرست تحقیقات انرژی در بی ار اس بروکرز ، گفت: تنش‌های ژئوپلیتیکی در حال شروع اند. اما توازن جهانی در حال حاضر نسبتا کم است که فقط برای تقویت عوامل نسبتا کوچک کافی است. مورگان استنلی همچنین‌‌ می‌گوید: انتظار‌‌ می‌رود تقاضاهای فصلی در ماه‌های اینده افزایش یابد. ما فقط به مدت سه تا چهار هفته از نقطه ی اوج پالایشگاه‌ها دور بودیم...بانک مرکزی‌‌ می‌گوید پس از ان نیازبه تولیدات باید تسریع شود. ذخیره  جهانی نفت هم اکنون در نقطه ی پنج ساله پایانی خود است. مورگان استنلی همچنین‌‌ می‌گوید: دلایل کافی برای قوت قیمت نفت نسبت به حال وجود دارد. و ما یعنی برنت با 75 دلار به ازای هر بشکه برای سومین ماه متوالی سهیم هستیم. کلدمن ساچس این هفته اعلام کرد که تقاضاها و کاهش تولید نفت اوپک در اواسط سال انتظارات قیمت برنت را به 82.50 دلار به ازای هر بشکه افزایش داد. 



  کد خبر : 5211
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  مترجم: نرگس مولایی تاری

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :